26 november 2015

Meko Hulsebosch – De teugels weer in handen

Ivonne: ‘Onze kant-en-klare arrangementen passen goed in de huidige tijdgeest. We groeien hard. Temeer omdat we onze klanten een breed assortiment bollen en ondergronden bieden: van één bol op pot tot en met complete tuintjes met meerdere bollen in mandjes, potten, kransen en zakken.’ De snelle omzetgroei vraagt in de dagelijkse praktijk van Meko Hulsebosh ook om een ontwikkeling van de werkprocessen, de automatisering, de bezetting en het assortiment. ‘Om interessant te blijven voor klanten moeten we toegevoegde waarde blijven bieden. Dat kan alleen als de basisprocessen goed en soepel verlopen: daarop hebben we dit jaar moeten bijsturen.’

 

Inrichting software

‘In de automatisering van onze werkprocessen hadden we eerder al gekozen voor Match-Online. De inrichting en implementatie ervan was intern echter onvoldoende van de grond gekomen. We besloten daarom voor de start van ons topseizoen opnieuw te beginnen. Een uitdaging maar Advisor stond klaar om ons daarbij te ondersteunen.’

 

Meko Hulsebosch maakte belangrijke inrichtingskeuzes over de manier van verkoop via Match-Online en over de productcodering: de samengestelde producten werden de basis voor ordering, ook voor klanten die zelf hun arrangementen samenstellen. Daarnaast werd samen met Advisor een werkstructuur gemaakt waarin de functionaliteiten in Match-Online aan de werkprocessen van Meko Hulsebosch gekoppeld werden. Ivonne: ‘Advisor heeft ons hierbij vanuit kennis en ervaring goed ondersteund. Onze contactpersoon pakte onze gedachtelijn snel op en zette conceptmatig de juiste lijnen met ons uit. Waar nodig hebben we onze werkprocessen aangepast. Dat is goed en kan in mijn optiek ook niet anders. Match-Online is ontwikkeld vanuit een branchegedachte. Het is een compleet en goed pakket. Het is makkelijker en veel goedkoper om – aansluitend op onze visie en toekomstige groei – onze eigen werkprocessen aan te scherpen.’

 

Soepele en snelle implementatie

Nadat de structuur stond, was de verdere implementatie volgens Ivonne niet zo ingewikkeld meer. De juiste data werden verzameld en ingevoerd en de medewerkers werden door Advisor getraind. ‘Zo hebben we in twee maanden tijd stap voor stap de implementatie met succes afgerond. Natuurlijk zijn er door de snelheid nog open eindjes, die voornamelijk ontstaan als wij – met voortschrijdend inzicht – op detailniveau toch nog iets willen wijzigen. Advisor springt daar altijd snel op in en helpt ons met slimme, pragmatische oplossingen. Ik ben ze daar erkentelijk voor.’ Over de samenwerking met Advisor is Ivonne dan ook erg tevreden. ‘Super. De medewerkers van Advisor zijn welwillend en meedenkend. We krijgen altijd op het juiste moment de juiste specialist toegewezen. Mede daardoor kunnen we Match-Online optimaal gebruiken. En hebben we inmiddels het overzicht, de rust en het ritme in onze werkprocessen teruggevonden. En daarmee ook het werkplezier en onze aandacht voor kwaliteit en productontwikkeling. We hebben de teugels weer zelf in handen.’


Nog meer weten?


Heeft u een vraag of wilt u nog meer weten?

Laat dan uw gegevens achter. Na ontvangst van uw bericht, nemen wij binnen 24 uur contact met u op.