5 augustus 2014

F.N. Kempen B.V. – Stappen voorwaarts met Match-Online

‘Doordat we zoveel verschillende producten voeren, hebben we een vrij complex bedrijfsproces. De productie zelf is goed te reguleren. Hiervoor maak ik één keer per jaar een teeltplanning. De complexiteit zit hem vooral in de orderverwerking. We hebben orders die bestaan uit één kar met daarop tien verschillende producten, maar ook orders van tientallen karren met één soort.’

 

‘Uit het hoofd’

Na een flinke uitbreiding in de productie was het niet langer mogelijk om het voorraadbeheer en de orderverwerking ‘uit het hoofd’ aan te sturen. Daarom koos F.N. Kempen in 2011 ervoor dit proces te ondersteunen met de bedrijfsbrede software van Advisor, Match-Online. Erick: ‘In onze rustige periode hebben we de overstap voorbereid. Al met al heeft het best veel inspanning gevraagd. Vooral door de complexiteit van ons proces, maar ook omdat het gewoon tijd kost om alle mogelijkheden van Match-Online te leren kennen en eventueel aan te passen aan bedrijfsspecifieke situaties.’

 

Minder tijd en minder fouten

F.N. Kempen B.V. vond in Advisor hiervoor een prima samenwerkingspartner. In twee jaar tijd heeft het bedrijf dan ook behoorlijk wat stappen gezet. Erick: ‘We hebben een efficiencyslag gemaakt in het voorraadbeheer en in onze orderverwerking. Voorheen werd bijvoorbeeld de verkoopvoorraad dagelijks met de hand geteld. Met Match-Online is dat niet meer nodig. Binnenkomende orders worden gekoppeld aan de standaard klantenafspraken in Match-Online, van de actuele voorraad afgeboekt en direct digitaal doorgezet naar de jongens in de hal. Het orderproces verloopt hierdoor efficiënter en is veel minder foutgevoelig.’

 

Digitale voordelen

Daarnaast bestellen veel klanten digitaal uit het aanbod dat F.N. Kempen B.V. via Match-Online met behulp van Florecom in de verschillende aanbodsbanken plaatst. Erick: ‘Dat bespaart ons veel invoertijd. Ook omdat we ons aanbod met zoekcodes klantspecifiek kunnen maken voor bijvoorbeeld het afroepen van contractafspraken of voor speciale weekaanbiedingen.’

 

Dat Match-Online alle soorten van facturering ondersteunt en de mogelijkheid biedt om met foto’s te werken zijn volgens Erick andere voordelen van Match-Online. Maar Match-Online biedt nog meer. Erick: ‘Voor ons is het realtime voorraad delen met onze klanten mogelijk een volgende stap. Match-Online blijft als programma groeien. En wij groeien daar op ons eigen tempo graag met mee.’


Nog meer weten?


Heeft u een vraag of wilt u nog meer weten?

Laat dan uw gegevens achter. Na ontvangst van uw bericht, nemen wij binnen 24 uur contact met u op.