8 juni 2016

Hans Visser – Advisor is proactief en denkt met ons mee

Hans Visser is Match-Online gebruiker van het eerste uur en één van de eerste bedrijven die de VMP-functionaliteit (virtuele marktplaats) implementeerde in zijn inkoop- en verkoop-processen. Anno 2016 verlopen steeds meer inkopen via de virtuele marktplaats. Richard: ‘Het principe is simpel. In onze Hans Visser webshop kunnen onze klanten zowel onze fysieke voorraad bloemen en planten zien als onze virtuele voorraad. Onze fysieke voorraad delen we ook met collega-exporteurs, die zelf niet of nauwelijks voorraad houden: dat zijn voor ons extra klanten geworden.’ De virtuele voorraad wordt alleen gedeeld met de internationale klanten en verschijnt onder de naam ‘vers van de kweker’ in de Hans Visser webshop. Richard: ‘Als klanten daaruit bestellen weten ze dat de producten nog in de kassen van onze leveranciers staan en pas geoogst worden nadat de bestelling digitaal bij de betreffende kweker is binnengekomen.’

 

Voordelen VMP

Dat betekent dat Hans Visser zijn klanten een breder assortiment kan aanbieden tegen van tevoren bekende prijzen. Richard: ‘Hierdoor worden we aantrekkelijker voor onze klanten: er is voor hen meer te kiezen in onze webshop.’ Een ander groot voordeel van VMP is dat de klanten van Hans Visser de Hans Visser webshop ook digitaal door kunnen zetten naar hun eigen klanten. Richard: ‘Op die manier helpen we onze klanten om hun verkoop te optimaliseren. Voor een klant die ons aanbod graag onder zijn eigen naam doorzet, kunnen we bij Advisor een webshop met de look-and-feel van die klant laten ontwikkelen. Hun klanten kopen dan feitelijk in vanuit dezelfde voorraad als de Hans Visser webshop, alleen het toegang scherm ziet er anders uit.’

 

VMP altijd in beweging

Als gebruiker van het eerste uur heeft Hans Visser de VMP-functionaliteit positief zien ontwikkelen. Naast de gepersonaliseerde webshops zijn er in de loop van de jaren verschillende updates en verbetering doorgevoerd. Richard: ‘De VMP-functionaliteit van Match-Online beweegt met de vraag in de markt mee. De meest recente update maakt het mogelijk dat het getoonde aanbod per klant afgestemd wordt op de uiterste aflevertijd van de klant. Met andere woorden de klant krijgt alleen het aanbod te zien dat – gelet op de logistieke doorlooptijd – op tijd bij hem afgeleverd kan worden. Kopen is dan ook gegarandeerd geleverd krijgen.’

 

Advisor proactief

De samenwerking met Advisor Software Solutions (Advisor) ervaart Richard als positief, vooral de manier waarop de consultants van Advisor inspelen op de wensen van de klanten. Richard: ‘Ze zitten er echt bovenop en komen regelmatig bij ons langs om te polsen of er problemen, wensen of nieuwe ideeën zijn waar zij mee aan de slag kunnen. In die gesprekken toetsen ze bij ons ook de nieuwe functionaliteiten die ze in ontwikkeling hebben of willen nemen. Die kruisbestuiving is prettig; we voelen ons als klant gezien en gewaardeerd. En – belangrijker nog – ik zie in de updates van Match-Online onze input regelmatig terugkomen. Dat betekent dat Advisor niet alleen goed luistert en spart maar ook daadwerkelijk iets doet met de verkregen informatie. Daar zijn we als klant natuurlijk blij mee.’


Nog meer weten?


Heeft u een vraag of wilt u nog meer weten?

Laat dan uw gegevens achter. Na ontvangst van uw bericht, nemen wij binnen 24 uur contact met u op.